Downton Abbey Enstanteneleri .. Bayılıyorum şu ingiliz aksanına!


Dizide bir Türk'ün maceraya dahil olduğunu öğrenince dikkatimi çekmişti izlemeyi sürekli erteliyordum çünkü suits , dexter , spartacus , shameless derken izleyecek zaman bulamamıştım , Gecen ay bütün izlediğim dizilerin sezon finali yada final yapmış olmasından dolayı açılan zamanda izlemye koyuldum. 1914 yılında soy isimden ve Türkiye Büyükelçiliğinden bahsediyor... (o yıllarda büyük elçilik varmıydı ve soyadı kullanılıyormuydu ne derece doğruluk payı var bilemiyorum)

Muhteşem görselliğe sahip dönem dizisi arabalar eşyalar nerden nasıl bulunmuş...! büyük bir prodüksüyon olduğunu söyleyebilirim spoiler vermek istemiyorum ama ispanyol gribi , savaş gibi tarihi olaylarının dönemin şartlarında başarıyla canlandırdıklarını düşünüyorum.
Filmin jenerik müziği mükemmel. hizmetçiler olsun köylüler olsun, leydi ve lordları ile konuşurken adeta kendimi üniversitedeki hocalarımla konuşuyormuş gibi hissediyorum. sevgi, saygı ve nezaket kuralları ile. :D
Bölümler epey uzun kısmen gelibolu savaşının yabancılar tarafından yorumunuda içeriyor henüz 2. sezonun yarısına kadar izleyebildim diğer sezonların yorumlarınıda paylaşmayı umuyorum
şimdiden iyi seyirler...

Dizi tanıtımı kendi sitelerinde şu şekilde;
Lord Crawley aile mirasını, özellikle de büyük yazlık köşkü hayatının en büyük amacı olarak görmektedir. Mirasçısının Titanik'te ölmesi Manchester'lı bir avukat olan uzak kuzeni Matthew Crawley'nin aniden varies sırasına dahil olması anlamına gelmektedir. Matthew bunun üzerine modern ve sosyal annesiyle büyük köşke taşınmayı kabul eder. Kızları evlendirmek de başka bir sorundur. Tüm bunlar yaşanırken, köşkün uşağı bu soylu aileye hizmet eden ama aynı zamanda hayatlarının büyük bir kısmını hizmetçi odalarında geçiren ve aralarında entrikalar çeviren bir personeli yönetmeye çalışmaktadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder